Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij SAVE Jeugdbescherming?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Wel cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Cliëntambassadeurs

Als cliënt meedenken over onze organisatie? Word lid van ons cliëntenpanel!

Nieuws 2 september 2022 Reading Time: < 1 minuutleestijd

Bij SAVE Jeugdbescherming zoeken we voortdurend manieren om met onze cliënten te werken aan de verbetering van onze dienstverlening. Naast evenementen die onze cliëntambassadeurs speciaal hiervoor plannen en natuurlijk de reguliere gesprekken die onze medewerkers met hun cliënten voeren, hebben we een nieuwe manier bedacht om cliënten de gelegenheid te geven mee te denken: het cliëntenpanel.

Wat is het cliëntenpanel?
Het cliëntenpanel bestaat uit cliënten en oud-cliënten van onder meer SAVE Jeugdbescherming. Als lid ontvang je een aantal keer per jaar een uitnodiging per e-mail om jouw mening te delen over verschillende onderwerpen die te maken hebben met onze organisatie en het werk dat we doen.

Het cliëntenpanel geeft jou de mogelijkheid om je mening te delen over allerlei zaken die voor jou belangrijk zijn. En natuurlijk voor anderen die te maken hebben of krijgen met de organisatie. Jouw inbreng en mening helpt SAVE Jeugdbescherming om te blijven verbeteren en te luisteren naar de feedback van haar (oud-)cliënten.

Waar denkt het cliëntenpanel over mee?
De mogelijke onderwerpen zijn breed en vragen kunnen komen uit de hele organisatie. Bijvoorbeeld ons bestuur kan een vraag stellen, maar ook een beleidsmedewerker die werkt aan de verbetering van onze klachtenprocedure. En denk bijvoorbeeld aan de cliëntenraad, die graag wil horen wat zijn achterban belangrijk vindt en met het cliëntenpanel een extra binding met cliënten vindt.

Kunnen leden ook zelf onderwerpen voorstellen?
Naast onderwerpen en vragen die door de organisatie worden aangedragen, kan jij als lid ook zelf onderwerpen aandragen die jij belangrijk vindt om met het cliëntenpanel te bespreken. Het cliëntenpanel wordt dus ook een belangrijk kanaal voor ons om te leren over de vragen en problemen die onder cliënten leven.

Lid worden
Iedereen die cliënt is (geweest) bij SAVE Jeugdbescherming, kan lid worden van ons cliëntenpanel. Onze organisatie is altijd op zoek naar nieuwe leden voor het cliëntenpanel om de kwaliteit van wat wij doen te verbeteren.

Ben of was jij een cliënt bij SAVE Jeugdbescherming? En heb jij ideeën over hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Dan horen wij graag van jou! Meld je aan voor het cliëntenpanel. Meer informatie opvragen en aanmelden kan via het aanmeldformulier onderaan deze pagina.

Let op: SAVE Jeugdbescherming is onderdeel van stichting Samen Veilig Midden-Nederland. Ook Veilig Thuis Utrecht is onderdeel van deze stichting. Als je de link van het aanmeldformulier volgt, kom je daarom terecht op de website van Samen Veilig Midden-Nederland.

Vragen?
Heb je naar aanleiding van dit bericht nog vragen over het cliëntenpanel? Onze cliëntambassadeurs staan je graag te woord. Mail je vraag naar ambassadeurs@samen-veilig.nl.

Meer weten over stichting Samen Veilig Midden-Nederland?

SAVE Jeugdbescherming maakt onderdeel uit van stichting Samen Veilig Midden-Nederland. Wil je meer weten over deze stichting? Klik dan de knop hiernaast om de website te bezoeken.

Bezoek de website

Nieuwsbrief aanmelding

Blijf op de hoogte van al ons laatste nieuws! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.