Spoed of crisis contact

Is er gevaar?

Is er een levensbedreigend gevaar? Bel dan onmiddellijk 112.

Bel 112

Geen client bij SAVE Jeugdbescherming?

Dreigt een situatie thuis of elders uit de hand te lopen en ben je geen cliënt van SAVE Jeugdbescherming? Bel dan Veilig Thuis.

Bel met Veilig Thuis 0800-2000

Wel cliënt bij SAVE Jeugdbescherming?

Ben je cliënt bij SAVE Jeugdbescherming, dan bel je tijdens kantooruren (tussen 08.30 en 17.00 uur) met de medewerker SAVE die jou is toegewezen.

Buiten kantooruren bel je met het onderstaande nummer:

In de provincie Flevoland: bel 088 – 996 3000.
In de provincie Utrecht: bel 0800- 2000.

Ondersteuning door onafhankelijke vertrouwenspersoon

Heb je klachten of vragen die je liever niet bespreekt met de medewerker van SAVE Jeugdbescherming of diens leidinggevende?  Bespreek deze dan met de onafhankelijke vertrouwenspersoon. De vertrouwenspersoon denkt met je mee en geeft advies.

Ben je niet tevreden over de hulp die jullie krijgen?  Ook dan kun je terecht bij de vertrouwenspersoon. Samen kijken jullie naar een aanpak om tot een oplossing te komen. Ook kan de vertrouwenspersoon helpen bij het indienen van een klacht. De vertrouwenspersoon is er ook voor als je te maken hebt (of hebt gehad) met (seksueel) ongewenst gedrag van een hulpverlener.

Aan de ondersteuning door een vertrouwenspersoon zijn geen kosten verbonden.

De vertrouwenspersoon is in dienst van het onafhankelijke Advies- en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ). Het AKJ beantwoordt jouw vragen en kan je in contact brengen met de vertrouwenspersoon in jouw regio. Je kunt ook via de chat contact opnemen met het AKJ. Dit is een handige manier om korte vragen voor te leggen aan een vertrouwenspersoon.

Nieuwsbrief aanmelding

Blijf op de hoogte van al ons laatste nieuws! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

Toestemming(Vereist)
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.